4 اردیبهشت 1401
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

بخش هشتم

این مقاله، ادامه مقاله «استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول» است. پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر، مطالعه را از بخش اول شروع کنید. خلاصه بخش ۶-۴ کار زمان زیادی طول می‌کشد. از آنجایی که خودمان را بیش از حد مشغول می‌کنیم، برای انجام کارهایی که امروز بیشترین اهمیت را دارند، ظرفیت نداریم. ما هنوز در حال انجام کارهایی هستیم که هفته گذشته […]
20 فروردین 1401
کار دانش‌محور ناب

کار دانش‌‌محور ناب – بخش پایانی

مشکلات را به‌سرعت و بی‌درنگ مورد بحث قرار دهید یکی از اهداف اساسی سیستم تولید تویوتا گردش عملیات داخل موتور حل مسئله است. هسته اصلی این موتور روشی علمی است: بیان صریح یک فرضیه‌ی قابل اندازه‌گیری و شفاف درباره‌ی اینکه چگونه می‌توان برخی از جنبه‌های کار را بهبود بخشید انجام آزمایش عینی فرضیه استاندارد‌سازی رویکرد در صورت پشتیبانی داده‌ها از فرضیه اما برای کارهای دانش‌محور […]
2 فروردین 1401

آیا اسکرام می‌تواند برای کارهای مهلت دار مناسب باشد؟

  ‌اگر این سوال برای شما پیش آمده است که اسکرام با مهلت انجام کار کم می‌تواند کار کند؟ جواب مثبت است. نه تنها اسکرام در این شرایط کار می‌کند، بلکه بر اساس تجربه من‌، استفاده از این قالب چابک، احتمال به پایان رساندن پروژه‌ها با مهلت‌های کاری چالش برانگیز را افزایش می‌دهد. به دلیل این‌که اسکرام بر پایه تجربه‌گرایی، تفکر ناب و رویکرد تکراری […]
21 اسفند 1400
کار دانش‌محور ناب

کار دانش‌‌محور ناب – بخش چهارم- ساختار تبادل اطلاعات

ساختار تبادل اطلاعات سازمان‌ها دریافته‌اند که خیلی از مشکلات بزرگتر و پیچیده‌تر از آن هستند که از عهده یک نفر بربیایند لذا به طور فزاینده‌ای از تیم‌ها برای انجام کار دانش‌محور استفاده می‌کنند. با این حال، وقتی چندین نفر در یک فرآیند مشارکت دارند، ارتباط مؤثر ضروری است – خصوصاً تیم‌هایی که اعضایی در نقاط مختلف دنیا دارند. یک سیستم ناب می‌تواند ارتباطات را بواسطه […]
19 اسفند 1400
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات-بخش هفتم

این مقاله، ادامه مقاله «استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول» است. پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر، مطالعه را از بخش اول شروع کنید. ۴.۶ چطور پیشرفت را اندازه گیری می‌شود وقتی سنجه‌ها مطرح می‌شود، محاسبه آنچه مشتری اهمیت می‌دهد، ضروری است. انسان ها در مورد کارهایی که برای آنها اهمیت دارند سوال می‍‍پرسند. مشتریان از شما چه می‌‍پرسند؟ حدس ما سوال‌هایی از […]
7 اسفند 1400
کار دانش‌محور ناب

کار دانش‌‌محور ناب – بخش سوم- تعریف کار

تعریف کار تجربه‌ی نوشتن دقیق نحوه انجام یک کار شامل: تعریف واضح مفهوم ترتیب زمان‌بندی و نتیجه‌ی مطلوب ارزش قابل توجهی را برای تولیدکنندگان به‌همراه داشته است. این‌کار اجازه می‌دهد تا خروجی‌های واقعی و مورد انتظار مقایسه شوند. اگر این دو با‌هم تطابق نداشته باشند، سازمان از مشکلی که در تبعیت از فرایند یا خود فرایند وجود دارد، آگاه می‌شود و می‌تواند برای رفع آن […]
24 بهمن 1400
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات-بخش ششم

  این مقاله، ادامه مقاله «استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول» است. پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر، مطالعه را از بخش اول شروع کنید. بسیاری از قلم‌های تحویل داده شده رضایت‌بخش بودند، اما برخی که رضایت‌بخش نبودند باعث ناراحتی مشتریان پایین دستی شدند. زمانی‌که آن‌ها کاری را همان‌طورکه انتظار داشتند، تحویل نمی‌گرفتند، تیم عملیات فناوری اطلاعات زمان زیادی را برای پاسخ دادن […]
26 دی 1400
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات-بخش پنجم

این مقاله، ادامه مقاله «استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول» است. پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر، مطالعه را از بخش اول شروع کنید.     شکل 3 شرح دسته‌بندی‌های کارهای کد شده را  با رنگ  نشان می‌دهد:   زیروظیفه‌ی پروژه(مثال: درامد تولیدکار، مانند درخواست‌های ویژگی) بهبود داخلی (مانند خودکارسازی استقرار) نگهداری («بالا نگه‌داشتن سیستم») کار بی‌برنامه (مانند عیب‌یابی مسائل تولید) نه تنها […]
28 آذر 1400
راهنمای اسکرام در واقعیت

راهنمای اسکرام در واقعیت

  توضیحات نویسندگان: واقعا نیاز به حرفی نیست _ متخصصین اسکرامی که تغییرات را تحسین می‌کنند. _ متخصصین اسکرامی که شیوه کار خود را تغییر می‌دهند.     مترجم: علی مفخر منبع: Comic Agile
13 آذر 1400
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات-بخش چهارم

این مقاله، ادامه مقاله «استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول» است. پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر، مطالعه را از بخش اول شروع کنید.   ۴. چطور کانبان را برای عملیات فناوری اطلاعات پیاده کنید تاکنون دلایلی را مشخص کردیم که کانبان می‌تواند برای تیم‌های عملیات فناوری اطلاعات مفید باشد، اکنون زمان آن است که به «چگونگی» آن بپردازیم.طراحی یک سیستم اساسی کانبان […]
16 آبان 1400
کار دانش‌محور ناب

کار دانش‌‌محور ناب – بخش دوم – حذف اتلاف

حذف اتلاف تاییچی اونو (Taiichi Ohno) معمار اصلی سیستم تویوتا  گفت “هفت اتلاف” وجود دارد که همه افراد درگیر در یک عملیات تولید باید برای از بین بردن آنها تلاش کنند: تولید مازاد حمل و نقل غیر‌ضروری موجودی حرکت کارگران نقص‌ها پردازش مازاد و انتظار محیط‌های عادی کار دانش‌محور نیز با این اتلاف‌ها مواجه هستند. در واقع، کار دانش‌محور شامل بسیاری از فعالیت‌های روزمره است […]
18 مهر 1400
کار دانش‌محور ناب

کار دانش‌‌محور ناب

مقاله کار دانش‌محور ناب در اکتبر 2011 در سایت HBR منتشر شده است که در تیم ترجمه کانبان ناب انتخاب، ترجمه و بازنگری شده است. این مقاله توسط سرکار خانم وحیده بانی‌گل ترجمه و آقای یاسر کازرونی بازنگری نهایی و منتشر شده است. خلاصه مقاله بسیاری از شرکت‌های تولیدی و برخی از شرکت‌های خدماتی با اعمال تغییرات در سیستم تولید تویوتا مزایای قابل توجهی را […]