نقش‌های متعدد یک مربی یک مربی استاد اسکرام برای کمک کردن به تیم اسکرام برای یافتن مسیر پیشرفت قدم به قدم و تدریجی شان نیاز دارند که نقش‌های متعددی را بازی کند. در طی ایفای تمام این نقش‌ها تمرکز و هسته اصلی توجه مربی روی کمک کردن به تیم اسکرام در خودگرانی و ریشه یابی مشکلاتشان و تعیین عملکرد‌های واقع بینانه و موثر در جهت…

به حداکثر رساندن خودکفایی تیم اسکرام استاد اسکرام نه‌ تنها در پیش‌برد فرایند اسکرام کمک می‌کند بلکه در قبال کیفیت جریان آن در طی اجرای مراسم اسکرام که توسط تیم انجام می‌شود نیز مسئول است، به این ترتیب نقش او به مربی‌گری اسکرام ارتقا می‌یابد.  مسئولیت‌های استاد اسکرام تا سطح مربی‌گری چابک تیم اسکرام نیز گسترش می‌یابد. در این مجموعه مقالات می‌خواهم به استاد‌های اسکرام…

هدف از ایجاد جریان در اسپیرینت و تحویل داستان‌ها در زودترین زمان ممکن، ایجاد چرخه بازخورد سریع‌تر است، در این صورت تحویل‌ها می‌توانند اعتبارسنجی شوند و یادگیری سریع‌تر اتفاق بیفتد. بنابراین، برای استاد اسکرام و توسعه‌دهندگان منطقی است که نسبت به افزایش توان عملیاتی اقدام کنند. چیزی که مانع افزایش توان عملیاتی می‌شود شرایطی است که تیم در آن، هم‌زمان با چندین داستان‌ در جریان…

در بخش اول این مقاله به این که چرا تیم‌ها اسکرامبان را انتخاب می‌کنند پرداخته شد. در ادامه و بخش دوم این مقاله جزئیات بیشتری در خصوص کانبان ارائه می‌گردد.   کانبان روشی برای تغییر و بهبود فرایند تیم کانبان روشی برای بهبود فرایند است که توسط تیم‌ها و سازمان‌های چابک به‌کارگرفته می‌شود. تیم استفاده کننده از کانبان، با درک فرایند فعلی خود شروع می‌کند-…

مقدمه مترجم این کتاب به عناصر و ارزش‌های اسکرام می‌پردازد. در این کتاب می‌آموزید که چگونه به‌عنوان یک استاد اسکرام باتجربه، ضمن رفع موانع سازمانی و کمک به تیم‌‌های اسکرام، برای ارائه ارزش واقعی، خواسته‌های آن‌ها را متعادل و کشف کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه را از بخش اول کتاب شروع کنید.   چرا اسکرام بد پیش می‌رود؟ اسکرام به خودی خود بد پیش نمی‌رود. بلکه…