17 دی 1399
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش دوم

این مقاله، ادامه مقاله «استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول» است. پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر، مطالعه را از بخش اول شروع کنید. مفاهیم تعریف‌شده پیش از پرداختن به این‌که کانبان چطور می‌تواند برای عملیات فناوری اطلاعات استفاده گردد، لازم است پیش‌زمینه مختصری در مورد عملیات فناوری اطلاعات ارائه دهیم. همچنین در مورد مشکلی که کانبان می‌تواند به بررسی آن کمک کند […]
16 دی 1399
جعبه فرایند

نگاشت جریان ارزش- درس سوم (ویدئو)

فرایند تولید اولیه با جعبه فرایند  دومین عنصر در نگاشت جریان ارزش «جعبه فرایند» است. از طریق رسم فرایند‌ تولید اولیه با جعبه فرایند برای نشان دادن گام‌ها انجام می‌شود. جعبه فرایند‌ قسمتی از فرایند‌ را نشان می‌دهد که مواد در آن جریان دارند. مهم‌ترین نکته این است که نیازی نیست تمام فرایند‌ را رسم کنید. فقط هر زمان که فرایند‌ شما قطع می‌شود و […]
29 آذر 1399
نقش های متعدد یک مربی استاد اسکرام

توصیه‌های مربی‌گری برای استاد های اسکرام (قسمت دوم)

نقش‌های متعدد یک مربی یک مربی استاد اسکرام برای کمک کردن به تیم اسکرام برای یافتن مسیر پیشرفت قدم به قدم و تدریجی شان نیاز دارند که نقش‌های متعددی را بازی کند. در طی ایفای تمام این نقش‌ها تمرکز و هسته اصلی توجه مربی روی کمک کردن به تیم اسکرام در خودگرانی و ریشه یابی مشکلاتشان و تعیین عملکرد‌های واقع بینانه و موثر در جهت […]
29 آذر 1399
مربی استاد اسکرام

توصیه‌های مربی‌گری برای استادهای اسکرام (قسمت اول)

به حداکثر رساندن خودکفایی تیم اسکرام استاد اسکرام نه‌ تنها در پیش‌برد فرایند اسکرام کمک می‌کند بلکه در قبال کیفیت جریان آن در طی اجرای مراسم اسکرام که توسط تیم انجام می‌شود نیز مسئول است، به این ترتیب نقش او به مربی‌گری اسکرام ارتقا می‌یابد.  مسئولیت‌های استاد اسکرام تا سطح مربی‌گری چابک تیم اسکرام نیز گسترش می‌یابد. در این مجموعه مقالات می‌خواهم به استاد‌های اسکرام […]
14 آذر 1399
محدودیت کار در جریان و افزایش توان عملیاتی

توان عملیاتی و سقف WIP

هدف از ایجاد جریان در اسپیرینت و تحویل داستان‌ها در زودترین زمان ممکن، ایجاد چرخه بازخورد سریع‌تر است، در این صورت تحویل‌ها می‌توانند اعتبارسنجی شوند و یادگیری سریع‌تر اتفاق بیفتد. بنابراین، برای استاد اسکرام و توسعه‌دهندگان منطقی است که نسبت به افزایش توان عملیاتی اقدام کنند. چیزی که مانع افزایش توان عملیاتی می‌شود شرایطی است که تیم در آن، هم‌زمان با چندین داستان‌ در جریان […]
13 آذر 1399
اسکرامبان به تیم‌ها کمک می‌کند تا توانایی خودشان را برای تحویل محصولات با ارزش به کار گیرند.

اسکرامبان چیست؟ (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله به این که چرا تیم‌ها اسکرامبان را انتخاب می‌کنند پرداخته شد. در ادامه و بخش دوم این مقاله جزئیات بیشتری در خصوص کانبان ارائه می‌گردد.   کانبان روشی برای تغییر و بهبود فرایند تیم کانبان روشی برای بهبود فرایند است که توسط تیم‌ها و سازمان‌های چابک به‌کارگرفته می‌شود. تیم استفاده کننده از کانبان، با درک فرایند فعلی خود شروع می‌کند- […]
28 آبان 1399
کتاب «اسکرام خود را تثبیت کنید» به شما می‌آموزد که چگونه ضمن رفع موانع سازمانی به تیم های اسکرام برای ارائه ارزش و رسیدن به هدف کمک کنید.

اسکرام خود را تثبیت کنید (بخش دوم)

مقدمه مترجم این کتاب به عناصر و ارزش‌های اسکرام می‌پردازد. در این کتاب می‌آموزید که چگونه به‌عنوان یک استاد اسکرام باتجربه، ضمن رفع موانع سازمانی و کمک به تیم‌‌های اسکرام، برای ارائه ارزش واقعی، خواسته‌های آن‌ها را متعادل و کشف کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه را از بخش اول کتاب شروع کنید.   چرا اسکرام بد پیش می‌رود؟ اسکرام به خودی خود بد پیش نمی‌رود. بلکه […]
21 آبان 1399
کتاب «توسعه نرم افزار چابک در دورکاری» درس‌های مهمی در مورد چگونگی دیجیتالی شدن و ادامه‌ی کسب و کارها در شرایط کرونا را ارائه می‌دهد.

توسعه نرم‌افزار چابک در دورکاری (بخش دوم)

کتاب «توسعه نرم‌افزار چابک در دورکاری» توصیه‌ها و درس‌های مهمی را در مورد چگونگی کار و ادامه‌ی حیات کسب‌وکارها در شرایط کرونا ارائه می‌دهد. اگر بخش‌های قبلی این مطلب را نخوانده‌اید؛ پشنهاد می‌کنیم مطالعه را از بخش اول و پیش‌گفتار شروع کنید. برون‌سپاری و جهانی‌شدن تولید به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش دهند، و با کالاها و خدمات کم‌هزینه به مصرف‌کنندگان سود برسانند، با […]
16 آبان 1399
نگاشت جریان ارزش

نگاشت جریان ارزش- درس دوم (ویدئو)

همیشه مهمترین رکن مشتری است و ما برای رضایت مشتری در سازمان هستیم. سوال مهم این است: کدام مشتری و کدام درخواست را باید انتخاب کنیم؟ باید از بین مشتری‌ها و یا درخواست‌ها، مشتری و یا درخواستی را انتخاب کنیم. این کار معمولا با چالش‌های خاص خودش همراه است. این ویدیو به شما می‌آموزد چگونه مشتری و یا درخواستی را برای شروع نگاشت جریان ارزش […]
6 آبان 1399
استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات

استفاده از کانبان در عملیات فناوری اطلاعات- بخش اول

خلاصه مطلب   مشکل تیم‌های عملیاتی فناوری اطلاعات درخواست‌های بسیار زیادی نسبت به زمان کاریشان دارند، به همین دلیل مسئولیت بیشتری را می‌پذیرند.   چرا این مشکل مهم است؟ چنین حجم زیادی از درخواست‌ها باعث افزایش مدت انجام کار محصولات و خدمات می‌شود که درآمد شرکت را با چالش مواجه می‌کند، باعث بدنامی شرکت می‌شود و افراد در عملیات‌ فناوری اطلاعات به گزینه‌های پرخطری برای […]
27 مهر 1399
نکاشت جریان ارزش چیست؟

اصطلاح نگاشت جریان ارزش چیست؟

بسته به پیش ‌زمینه خود، ممکن است با شنیدن اصطلاح نگاشت جریان ارزش، ایده‌های مختلفی به ذهنتان بیاید. در تولید، نگاشت جریان ارزش، به تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی فرایندهایی اشاره دارد. که از طریق آن‌ها، ورودی‌ها به خروجی‌ها تبدیل می‌شوند. «محصول» فعالیت نگاشت جریان ارزش در تولید، نقشه زنده‌ای است که از نمادها و پیکان‌ها برای تصویرسازی جریان داده‌ها و اطلاعات در سازمان استفاده […]
10 مهر 1399
چگونه تفاوت بین تابلو کانبان و اسکرام را توضیح می‌دهید؟

تفاوت بین تابلو کانبان و تابلو اسکرام

چگونه تفاوت بین تابلو کانبان و اسکرام را توضیح می‌دهید؟ به طور معمول، کانبان می‌تواند برای تصویرسازی و بهبود جریان کار مناسب باشد؛ صرف نظر از این که از چه روشی برای انجام کار استفاده می‌شود. اسکرام روش کاری تدریجی و تکراری است که شیوه‌ای کاملا تجویز شده برای انجام کار فراهم می‌کند. تیم‌های اسکرامی فرایند‌ها، نقش‌ها، جلسات و دست آوردها را تعریف کرد‌ه‌اند. اما […]